قاشق یکبار مصرف عمده باعث طلاق یک تازه عروس شد

از آغاز تمدن بشری،  قاشق یکبار مصرف عمده و ظروف غذاخوری مختلفی ساخته شد تا به ما در تهیه، سرو و خوردن انواع غذا کمک کند.

قاشق از سنگ های تیز ساده، چوب های تراشیده شده، ظروف سفالی و اختراع متالورژی، توانست خود را به عنوان کامل ترین ابزار در تمام زمینه های تهیه و سرو غذا ثابت کند.

طرح ساده آن متشکل از کاسه کم عمق کوچک (به شکل بیضی یا گرد) که به انتهای یک دسته متصل می شود در طول هزاران سال توسط بسیاری از تمدن های باستانی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت به حالت و طرح مدرنی رسید که همه ما امروز می شناسیم.

در حال حاضر، قاشق بر روش مدرن ما در تهیه و سرو غذا غالب است. بیش از 50 نوع قاشقبرای بسیاری از وظایف خاص در غذا خوردن، آماده سازی و سایر فعالیت ها استفاده می شود و بسیاری از انواع دیگر در گذشته استفاده می شد.

قاشق

تاریخچه قاشق طولانی و جالب است. هیچ کس نمی داند اولین قاشق از چه زمانی استفاده شده است، اما یافته های باستان شناسی می تواند برخی از قاشق های زینتی و مذهبی را در منطقه 1000 سال قبل از میلاد قرار دهد.

آن قاشق های باستانی که از چوب، سنگ چخماق، تخته سنگ و عاج ساخته شده بودند، در اختیار کاهنان مصری و فرعون ها بود، و در طرح های بسیار عجیب و غریب و عجیب و غریب ساخته می شدند، که اغلب با استفاده از هیروگلیف و نقاشی های استادانه وقایع مذهبی مهم را بر روی دسته ها و کاسه هایشان توصیف می کردند.

در زمان یونان باستان و امپراتوری روم ، قاشق‌ها از برنز و نقره تولید می‌شد و در میان طبقه ثروتمند مردم رایج‌تر بود.

در زمان اروپای قرون وسطی ، قاشق های ساخته شده از شاخ گاو، چوب، برنج و اسپند اغلب به عنوان وسیله ای برای حمل آسان مواد غذایی هم برای مردم و هم برای حیوانات استفاده می شد.

قاشق‌های چوبی تنها در قرن پانزدهم با انواع فلزی بادوام‌تر جایگزین شدند، البته فقط در حلقه‌های بالاتر مردم. اولین ذکر قاشق در انگلستان به سال 1259 به عنوان بخشی از گزارشات کمد لباس پادشاه ادوارد اول برمی گردد.

در آن دوران قرون وسطی، از قاشق نه تنها به عنوان وسیله ای برای غذا خوردن، بلکه به عنوان نشانه ای از ثروت و قدرت استفاده می شد. تاجگذاری هر پادشاه انگلستان با مراسم مسح با قاشق مخصوص دنبال می شد.

در دوره های بعدی رنسانس ، باروک و ویکتوریابارها، قاشق تغییرات زیادی در طراحی دریافت کرد و سرانجام در اواخر قرن 18 ظاهر مدرن فعلی خود را دریافت کرد.