با مصرف زیتون خام عمده به وزن ایده آل خود برسید

درخت زیتون درختی پربرکت و معروف در حوزه مدیترانه است و فواید زیادی برای بدن و زندگی انسان دارد، در اینجا بارزترین خواص و فواید زیتون خام عمده به شرح زیر است، با توجه به خواص ذکر شده، فواید زیتون متنوع و متعدد است که به شرح زیر است:

با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب.

این به ارتقای سلامت قلب و عروق و محافظت از آنها در برابر لخته کمک می کند و به انعطاف پذیری عروق شما کمک می کند که به مقاومت در برابر سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند.

با زیتون های حاوی آنتی اکسیدان های ویتامین A و ویتامین E، فواید روغن زیتون در مبارزه با عفونت ها و تقویت ایمنی با مبارزه با رادیکال های آزاد ظاهر می شود.

همچنین اخیراً نقش خود را در پیشگیری از سرطان سینه به طور خاص ثابت کرده است، زیرا روغن زیتون حاوی موادی است که در برابر سلول‌های سرطانی مقاومت می‌کند، می‌کشد و از بین می‌برد.

جایی که زیتون حاوی پلی فنول است، موادی که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و استرس اکسیداتیو در سلول های مغز را کاهش می دهد که مهمترین آنها ویتامین E است.

زیتون

برخی تحقیقات همچنین نقش روغن زیتون را در پیشگیری از  آلزایمر نشان داده اند.

زیتون حاوی مقدار کمی کالری است و منبع خوبی از چربی های سالم است.

این دو عامل ممکن است با کاهش گرسنگی هنگام خوردن آنها، کمک به  احساس سیری، کاهش مقدار غذایی که بعداً می‌خورید، به ویژه قندها و جایگزین کردن چربی‌های سالم کمتر در رژیم غذایی، باعث کاهش وزن شوند.

زیتون منبع خوبی از آهن است، زیرا آهن در سنتز هموگلوبین خون نقش دارد.

از آنجایی که زیتون حاوی اسید اولئیک است، خواصی در حفظ پوست، خاصیت ارتجاعی آن و حفظ رطوبت و صافی آن دارد.

همچنین با وجود آنتی اکسیدان های قوی مانند: ویتامین E، رادیکال های آزاد از بین رفته، با علائم پیری، چین و چروک و افتادگی مبارزه می شود و پوست نرم و سالم می ماند.

روغن زیتون همچنین در درمان اگزما، دست و پاهای ترک خورده و درمان آفتاب سوختگی نقش دارد.

همچنین برای پوست سر و مو بسیار مفید است، زیرا از خشکی مو جلوگیری می کند و پوست سر خشک را مرطوب می کند.