قیمت عناب خشک درشت با درجه کیفی عالی در بازار

همانطور که می دانید با توجه به اینکه نگرانی های تغذیه ای در خصوص مواد غذایی افزایش یافته است، افراد و به ویژه مادران به دنبال مواد غذایی هستند که سلامت خود و به خصوص کودکان را تضمین کند. به عنوان مثال می توان به خانواده خشکبار و انواع آن اشاره کرد زیرا مصرف آنها بسیار مفید و ضروری هستند و در هرم غذایی در جایگاه مهمی قرار دارد.

پزشکان و حتی مشاوران طب سنتی به افراد توصیه می کنند که حتما در رژیم غذایی خود از دسته خشکبارها مثل عناب، توت خشک، خرما، انواع برگه های میوه ها و غیره است که در ادامه بیشتر درباره آن و قیمت عناب درجه یک بحث خواهیم کرد.

قیمت عناب درجه یک خشک

گفتیم که امروزه توجه به رژیم غذایی افزایش بیشتری پیدا کرده است زیرا اغلب به دنبال اندام مناسب و وزن متعادل و گروهی دیگر به دنبال سلامتی بدن هستند و برای جلوگیری از بیماری هایی مثل فشار خون و بیماری های قلبی، دیابت و حتی چاقی و اضافه وزن مخصوصا در کودکان در رژیم و برامه غذایی خود تغییراتی ایجاد کرده اند. به طوریکه امروزه طب سنتی طرفداران بیشتری پیدا کرده است و معمولا به توصیه های آن ها توجه می کنند.

خشکبار ها و به خصوص عناب بعد از خشک شدن و خروج آب اضافی آن، دارای ویژگی های مشترکی هستند که آن ها را از نوع تازه آن میوه متمایز کرده است که در این جا به چند مورد از آن ها شاره می کنیم:

  • از فساد زودتر آن جلوگیری می کند زیرا به دلیل نداشتن رطوبت برای رشد میکروارگانیسم ها مناسب نیستند و به همین خاطر عمر نگهداری طولانی تری دارند.
  • انبار داری و نگهداری عناب و سایر خشکبار بسیار راحت تر و به صرفه تر می باشد.
  • از نظر حجم و جاگیری نیز بسیار کم جا هستند و می توان به عنوان میان وعده و تغذیه هنگام رفتن به سر کار و حتی مدرسه از آن استفاده کرد.

عناب از آن درختان بزرگ و تنومند بلند قد هستند که دارای چوب قرمز و برگ هایی ریز هستند که معمولا در آب و هوا های گرم و خشک رشد می کنند و به بار می نشینند. از جمله شهرهایی که در کشور عزیزمان ایران در هکتار های زیاد عناب کشت داده می شود، شهر های استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی مثل بیرجند، قائن، فردوس و غیره است.

عناب معمولا گیاه بسیار سازگاری است و باید توجه داشت که حتما دوره های سم زدن آن را جدی بگیرید تا آفت وارد گیاه و میوه های آن نشود. موسم برداشت عناب در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز است. میوه تازه عناب ابتدا بعد از تبدیل شکوفه ها سبز رنگ و هنگام رسیدن قرمز رنگ می شود. در میان میوه هسته بیضی شکل وجود دارد به طوریکه شکل کلی عناب شبیه خرما و کمی کوچک تر از آن است.

شاخه های درخت عناب تیغ های تیز دارد که به رنگ تنه درخت است. برای چیدن عنابها از شاخه های بالا کافی است که یک پارچه بزرگ زیر درخت پهن می کنند و سپس توسط چوب و میله های بلند شاخه ها را می تکانند. برای خشک کردن عناب ها ابتدا شاخه ها و برگ های اضافی را جدا کرده و سپس آنها را جلوی نور خورشید ریخته تا خشک شود که البته برای جلوگیری از نشستن حشرات روی عنابها معمولا آنها را داخل توری با روزنه های خیلی کم می ریزند

شاید با شنیدن عناب اولین چیز دم کرده ها و دمنوش های فصل سرما مخصوص سرما خوردگی را به یاد بیاورید و طعم خوب آن را در ذهن تجسم کنید. دلیل استفاده از عناب در دمنوش خواص بی نظیر آن مثل تاثیر روی سیستم تنفسی و گلو می باشد و وجود ویتامین اثرات سرما خوردگی را کاهش می دهد. از دیگر خواص عناب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عناب از آن دسته میوه های خون ساز می باشد که برای افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مفید است.
  • اگر شما به سنگ کلیه دچار هستید عناب می تواند گزینه بسیار مناسبی می باشد زیرا سبب تشنگی شده و از آن طرف فرد آب بیشتری می خورد و سنگ می تواند دفع شود.
  • عناب و دم کرده آن را می توان جزو دمنوش های آرام بخش حساب کرد زیرا علاوه بر تاثیر روی خواب آرام، روی کاهش استرس های روزانه نیز اثر گذار است.
  • عناب همچنین برای بانوان نیز بسیار توصیه می شود، مخصوصا کسانی که از کیست و مشکلات تخم دان و حتی نازایی رنج می برند.
  • گاهی افراد برای تنوع عناب خشک شده را پودر می کنند و به عنوان طعم دهنده به مواد غذایی مثل آب نبات ها و حتی دم نوش ها اضافه می کنند.
  • قیمت عناب درجه یک درشت که از لحاظ گوشت و بار بزرگ است نسبت به خواص فراوانش بسیار مناسب است و معمولا در بسته بندی و حتی به صورت کیلویی نیز به فروش می رسد.

عناب درجه یک درشت بیرجند

از عمده ترین تولیدکنندگان عناب در کشور شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است که در فصل تابستان باغ های سراسر قرمز را ایجاد می کنند که می توانید با سفر به این شهر از عناب های درجه یک آن به عنوان سوغات خریداری کنید، طعم این عناب شیرین و باب میل بسیاری از ذائقه ها می باشد که علاوه بر خشک شده به صورت تازه خوری نیز بسیار مرسوم است اما توصیه می شود برای سوغات عناب خشک را انتخاب کنید.

تولید کنندگان و کشاورزان سعی می کنند تولید عناب را با توجه به افزایش تقاضا به صورت انبوه تولید کنند تا علاوه بر رفع نیاز مشتری، نوعی درآمد زایی و نوعی کار آفرینی برای افراد بی کار جامعه صورت می گیرد و حتی می توان عناب درجه یک درشت بیرجند را به کشور های دیگر نیز صادر کرد و در زمینه صادرات غیر نفتی نیز پیشرفت کرد و کمک شایانی به این استان کرد زیرا جزو مناطق محروم کشور محسوب می شوند.

ما نیز در این سایت در تلاش هستیم تا محصولاتی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر داشتن کیفیت عالی و مرغوب از نظر هزینه نیز بسیار مناسب است. شما می توانید برای داشتن یک خرید مطمئن با همکاران و مشاوران ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت کنید.